uitslapen en luieren - Reisverslag uit Laurière, Frankrijk van Bas en Peet op reis... - WaarBenJij.nu uitslapen en luieren - Reisverslag uit Laurière, Frankrijk van Bas en Peet op reis... - WaarBenJij.nu

uitslapen en luieren

Blijf op de hoogte en volg Bas en Peet op reis...

16 Augustus 2013 | Frankrijk, Laurière

Het was even stil maar we leven nog... Sinds eer-eergisteren in de Dordogne aangeland. Een heerlijk rustige camping met veel schaduw. Dat is weer eens uitslapen dus ! Niks uit je tent branden. Mooi gebied met veel kastelen, wijn etc.
Eergisteren heeft er zich een accident plaatsgevonden... De Coleman brander is door een zeker iemand gemold. Niet express natuurlijk en allemaal met veel smoesjes gepaard... Maar kaput is kaput ! Waterpomptang versus dun stangetje was kennelijk geen eerlijk strijd. Resultaat.... Zie foto, wij koken de laatste week op gas... Boehoee.
Wij hebben ook nog een roadkill op ons geweten... Maar ja wie zegt dat vakantie leuk is... Oh ja, wij !
Bas heeft ook een nieuwe vriend gemaakt... Thijs van ik denk een jaar of 7-8 weet alles van Eendjes en kwam al snel op de proppen met een zojuist op een brocante gescoord schaalmodel... Dat waren een hoop vragen op de vroege ochtend! Maar als dank hebben wij nu wel ware kunst aan 'de muur' in de tent.
Gisteren kasteel Hautefort bekeken en vandaag het stadje Perigueux en een Romeins museum. Alles gepaard met heerlijk weer. Er werd zelfs nog even gesleuteld.... Omdat het kan... Morgen zien we weer verder... Misschien richting huis om nog even van thuis te genieten voordat de harde werkelijkheid weer toeslaat.

Voor nu... Nog even hangmatten....

• 17 Augustus 2013 - 15:55

Birdie:

He Peet en Bas,

ik ben allereerst blij dat er toch weer een plekje gevonden is voor de hangmat. Dat geeft aan dat er nog steeds geen stress is deze vakantie. Wel "zielig"dat een mannetje van 8 jaar oud al zo vergeven is van het 2CV virus. Zie dat nog maar eens kwijt te raken in je verdere leven. Hij is zich er waarschijnlijk nog niet van bewust dat ie heel veel vrije tijd gaat missen in de toekomst, omdat ie bezig is om duckie aan de praat te houden. Hahahaha. Gelukkig is onze MacYver weer een keer gelukt om iets naar zijn gallemiezen te helpen, dat geeft mej in ieder geval het idee dat er ook nog hoop is voor mij. Hij had zeker geen speciaal tooltje bij zich en gooit het nu op het ontbreken daarvan....! Nou veel succes nog met het afzakken richting Hollanda en geniet nog van de omgeving en culturele "lekkernijen".