Geseënde Kersfees ! - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Bas en Peet op reis... - WaarBenJij.nu Geseënde Kersfees ! - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Bas en Peet op reis... - WaarBenJij.nu

Geseënde Kersfees !

Door: Peet en Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas en Peet op reis...

25 December 2014 | Zuid-Afrika, Clarens

24 december
Na (gelukkig) het, voor ons toch té poenige, Golf Resort verlaten te hebben zijn we via een prachtig bergmassief (Drakensbergen en Golden Gate) aangekomen in onze Kerst-Residentie.
Voor de googleaars onders ons, Golden Gate National Park, Highlands Mountain Retreat.
Een houten palen blokhut met eigen openhaard, braai en absoluut niemand om ons heen. We hebben voor 2 dgn bodschappen gehaald dus we zijn er klaar voor.
2e kerstdag (bestaat overigens alleen in Nederland) staat het vertrek weer gepland maar tot die tijd gaan wij hier genieten rust, stilte, prachtig uitzicht, hoge bergen, duizenden sterren, beestjes in soorten en maten, had ik al gezegd prachtig uitzicht ?
We zaten nog maar net met de verrekijkers in de aanslag op onze veranda of de eerste zebra's en bokjes liepen al over de bergkam.
Toen het kil werd de openhaard binnen maar aangestoken. Glaasje dinges erbij. Tja. Vrede op aarde !
Oh ja, ons diner voor kerstavond...
Braai met worst en kippenstukken
Gebakken aardappelen uit de oven met gestoofde zoete uien met mais (er waren geen verse groentes in de winkel)
Zuid Afrikaanse wijn rood/wit
Whisky'tje als toetje.

Geseënde Kersfees almal !

• 25 December 2014 - 13:51

Viola:

Eet smakelijk en drink nie teveel! Dan sien jy dadelik net die binnekant van jou oël!

• 25 December 2014 - 14:00

Bas En Peet Op Reis... :

Ons gaan ons bes doen, maar ons kan niks belowe nie ;-))

• 25 December 2014 - 21:49

Josine:

Kersfees blaaskans? Nie babelas ? Die snaakse taaltjie. Wat sie Beer door syn loerpypie ?
    XXX

• 25 December 2014 - 22:19

Mariëlle:

Wat een bijzondere kerst hebben jullie!
    Gaaf hoor!

• 25 December 2014 - 22:25

Bas En Peet Op Reis... :

Beessies zag Beer door zijn loerpypie. Bokkies, zebra's bavianen en zwarte wildebeesten. Allemaal in onze achtertuin :-)
    Morgen weer op bed. Voor nu lekker slapies doen. X!

• 26 December 2014 - 08:28

Miriam:

Wat heerlijk genieten van jullie verhalen (schrijftalentje!).