Dag 5-6 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Bas en Peet op reis... - WaarBenJij.nu Dag 5-6 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Bas en Peet op reis... - WaarBenJij.nu

Dag 5-6

Door: Peet

Blijf op de hoogte en volg Bas en Peet op reis...

17 December 2018 | Thailand, Ayutthaya

Dag 5. Gisteren schandalig uitgeslapen... net op tijd voor het ontbijt om 10:00 :-) Daarna snel de fietsjes gepakt en richting het Death Railway Museum naast het ereveld waar, naast alle wereldwijde slachtoffers van de Brimaspoorlijn, ook vele Nederlanders begraven liggen.
Het museum is niet groot maar echt een aanrader. Erg indrukwekkend. Met deze gruwelijke leefomstandigheden en dwangarbeid op het netvlies zal ik niet klagen over de ruim 26km die we daarna weggepeddeld hebben. Een zeker iemand had namelijk bedacht dat het leuk was om op het heetst van de dag over asfalt en tussen de enorme wolken uitlaatgassen een stukje te fietsen. Pas na 7,5 km werd het groen :-)) Maar, uche uche, einddoel was een bezoek aan Wat Bat Tham, The Dragonhead Cave Temple. Gelegen aan de Kwai rivier tegen de berg op gebouwd met enorrrrm veel trapjes naar boven. Maar daar wordt je dan wel beloond met een prachtig uitzicht. Naar huis gefietst en ‘s avonds heerlijk aan de rivier gegeten. Thais, het zal je niet verbazen. Ondanks smeren zag ik er aan het einde van de dag toch nog uit als een lobster, dus erg leuk om de verkoelende sneeuwfoto’s uit Nederland te krijgen....

Dag 6. Onze prachtige roze taxi die ons naar Ayutthaya zal brengen staat al een uur eerder klaar. Wat een goeie service als je transporten boekt via www.12go.asia !!! Als een raket via een nieuwe snelweg die kant op. In Ayuthhaya aangekomen gelijk de eerste olifanten gezien, die helaas hier nog steeds gebruikt worden voor het rondhobbelen van toeristen. Vreselijk. Eentje van de kudde hadden ze zelfs wit/roze geverfd. Alsof het dan heiliger en ok is. Anyway, tegenover het station ingecheckt in Hostel il Treno (hoe origineel) om tot 21:00 het bezit te hebben van nogal luxe vorm van bagagekluis. Eentje van €13 waar we ook in konden douchen voordat we op de nachttrein stappen richting Chiang Mai ! Ik zeg briljant idee Bas... Fietsje gehuurd voor €1,40 pp voor de rest van de dag. (Heerlijk afrekenen toch in dit land !) En de stad afgeschuimd voor tempels en Wat's, wat ongeveer hetzelfde is. Het gaat nog hoor, maar enige tempel-moeheid begint soms op te treden... Maar wellicht ligt dat toch aan de warmte.
Om 22:20 uur zijn (na bijna anderhalf uur vertraging #soortNS) we met z’n drieën, Beer is natuurlijk ook weer mee, fris op de trein gestapt, bedje boven en onder en kedengkedeng dan maar.

Zoals ik gister al P.S’te, de foto via deze website werken niet of nauwelijks. Dus die omzeilen we nu via de onderstaande link in google-fotos. Als hyperlink werkt het waarschijnlijk niet dus even kopiëren en plakken in een nieuw scherm :-)

• 17 December 2018 - 13:24

NIls:

Eerste keer dat Bas eens een goed idee heeft!

• 17 December 2018 - 13:28

Pa Dessens:

Wat heerlijk geschreven we krijgen gewoon heimwee naar dat prachtige land.
    Zoveel te zien en ja alles is gewoon geweldig.
    Nog heel veel plezier daar