Zeearend ! - Reisverslag uit Eernewoude, Nederland van Bas en Peet op reis... - WaarBenJij.nu Zeearend ! - Reisverslag uit Eernewoude, Nederland van Bas en Peet op reis... - WaarBenJij.nu

Zeearend !

Blijf op de hoogte en volg Bas en Peet op reis...

29 Augustus 2021 | Nederland, Eernewoude

Na een woelige en rumoerige kermis-nacht in Langweer zijn we zaterdagochtend afgevaren richting het Natuurpark Alde Faenen. Helaas alles pal tegen de wind in dus het motortje kon, onder genot van een lekker zonnetje, goed getest worden.

Bij de Brug Aldskou (Oudeschouw) de marifoon maar eens uitgeprobeerd want we hebben ‘m toch nietwaar… alsmede het diploma wat erbij hoort. En de aardige brugbedien-mevrouw gaf aan, na gevraagd wanneer de brug zou draaien, dat ze eventjes op de bus zou wachten, 3 minuutjes en dan waren wij aan de beurt :-)) En zo geschiedde. Eenmaal passerend hing ze zwaaiende uit het raam. “Fijne dag nog !” Nou dat ging wel lukken…

Weer een nieuwe ervaring in de passantenhaven van Earnewâld/Eernewoude, een betaalautomaat voor een plekkie ! Niks havenmeester. Gewoon even tik tik, pinnen en er rolt een stickertje uit die dan aan de boot moet.

Zondags wakker met regen. Bah. Stukje rennen dan maar. Lekker douchen en het verrassend leuke Skûtsjes Museum bezocht in het dorp. Toen werd het droog en uitgevaren. Al lang genoeg tegen een oude mevrouw in een plezierbootje aangekeken naast ons. Plezier had ze overigens niet veel niet vrezen wij.

Daar waar brugwachtmevrouwen zwaaien, draaide zij meer haar hoofd de andere kant op.

Snel het natuurpark in en op zoek naar de bevers en de zeearend.

Ligplekje van Marrekrite (google maar) gevonden op een onbewoond eilandje. Dronen, koken en oorverdovend naar de stilte luisteren. Zeearend gezien en mennn wat istie groot.

Slaap lekker en schoolse/werrkse morgen ;-))

Ps: rummi 0-1 qwixx 1-0

• 30 Augustus 2021 - 00:06

Josine:

Niveauverschillen haha. ‘Plezierbootje’ en de drone. Mooie foto’s maakt ie ! Morgen wordt het weer beter, de Wadden wachten ! XXX

• 30 Augustus 2021 - 20:11

Meloen:

Komt een lekker weekje aan :-)