Liefde is… samen op een tandem - Reisverslag uit Ameland, Nederland van Bas en Peet op reis... - WaarBenJij.nu Liefde is… samen op een tandem - Reisverslag uit Ameland, Nederland van Bas en Peet op reis... - WaarBenJij.nu

Liefde is… samen op een tandem

Blijf op de hoogte en volg Bas en Peet op reis...

06 September 2021 | Nederland, Ameland

Zondag kwamen we aan op Ameland na een nacht tussen de zeehondjes die in het pikkedonker op het droge wad naast de boot bivakkeerden. (‘s Nachts maar even plassen óp de boot ipv ernaast :-/ Onder zo’n onvoorstelbaar mooie sterrenhemel is het haast zonde om te gaan slapen.

Zo donker… alsof je geabsorbeerd wordt door het zwart om je heen.

Gelukkig waren er de vuurtorens van Ameland, Terschelling en zelfs Vlieland.

Onderweg naar Ameland goed kunnen zeilen en alleen op het laatst wat tegenstroom gehad. Langs de zeehondenplaat nog véél meer snoetjes gezien dan tot nu toe ! Die nacht heerlijk rustig geslapen in de schattig kleine jachthaven naast de veerboot.

Vanmorgen snel de plaatselijke tandarts gebeld want er was nog een oneffenheidje… “Ja hoor, tuurlijk meneer Dessens, komt u maar, 09:45 uur hebben we plek!” Shit, snel eruit, douchen, een tandem huren en op de pedalen !

Na een kwartiertje was de kroon geplakt en Bas z’n buikpijn weggetrokken. Ja die tandarts die wil wat. Dat het een jonge dame was met mooie krulletjes hielp wel iets.

Achtereen volgens hebben we de Vuurtoren beklommen, geluncht met sushi en wijn op het strand en daarna als work-out alle Duitse grijze bolletjes op elektrische fietsen geprobeerd in te halen. Een zeker iemand wilde dat graag. En een ander zeker iemand had weinig meer keus dan mee trappen in deze.

De hapjes op de boot in de zon daarna waren dan ook welverdiend. Vond ik tenminste. Ook nog een wasje gedaan en zo’n zeilboot is me daar toch een superhandige waslijn !

Salade’s van de Jumbo bij zonsondergang aan de andere kant van de havenpier en er is weer een dag om !

• 07 September 2021 - 00:53

Josine:

Jaja, stiekem niet meetrappen op die tandem. Onsportief !
    En overigens zeehonden bijten niet hoor, die blaffen alleen net als gewone honden. Wel een mooi vlaggenschip, had je knijpers mee ?
    Overal aan gedacht natuurlijk, juffrouw regelneef.
    Het blijft een groot avontuur, petje af voor de schipper !!!

• 07 September 2021 - 11:16

Koen:

Heeee, kijk daar es, de Brandaris...!!

En datfan die tandem dat klopt wel :)

Mooie plaatjes weer hoor

• 07 September 2021 - 15:19

Meloen:

Klinkt als vakantie :-). Dat taaie zeehondenvlees is funest voor je kroon. Genietse van het mooie weer. Enne, wel smeren hoor!