18/19 dec en Krugerpark..... - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Bas en Peet op reis... - WaarBenJij.nu 18/19 dec en Krugerpark..... - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Bas en Peet op reis... - WaarBenJij.nu

18/19 dec en Krugerpark.....

Blijf op de hoogte en volg Bas en Peet op reis...

19 December 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

18/19 december
Krugerpark, veel over gehoord, nooit een echte voorstelling bij. Het is zo groot als Israël naar het schijnt, dus geen paniek dat je er aan de andere kant per ongeluk weer uitschiet. Keuze tussen asfalt weggetjes en, wij noemen ze de 'wasbordweggetjes'.
Huhhuhuhhhuuuhuhhuhhuhuuhhu...., best een gebonk. Maar wel lekker rustig met andere auto's.
Na de eerste minuten werden we al getrakteerd op springbokken oid. Wij blij ! (na 2 dgn in the pocket kijken we niet eens meer om...;-()
Vegetatie is heel erg gevarieerd en je kan voor verschillende toegangs 'gates' kiezen rondom.
Bij toegang wordt (stropers etc) ook de auto gecheckt. Uitstappen is uit den boze en vuil moet je meenemen. Wilder dan dit bestaat niet meer helaas voor al deze diersoorten.
En bij elke bocht of struik wordt je verrast Of niet. Het blijft spannend dus.
Net als je na een dag rijden (toch ruim 200/250 km per dag) beetje suf naar naar de voorbijschietende struiken zit te loeren, staat er ineens weer een olifant naast de weg. Adembenemend.

Om jullie niet te vervelen met alle poch verhalen, hier toch een korte ;-) samenvatting van het gespotte dieren-lijstje...
Bokjes in meerdere smaken
Zebras
Olifanten
Neushoorns
Nijlpaarden
Giraffes
Bavianen
Gibbons
Wrattenzwijnen
Wezeltjes
Diverse prachtige vogels
Vreemde (grote) vogels
Roofvogels, uilen
Schildpadden
Leguanen
Buffels
Gnoe's
Krokodil
Baby black mamba
Kameleon (RIP)
LEEUWEN !
en heel veel duizendpootjes op de weg. (Ook vele RIP)

Morgen Swaziland. Als we niet goed op onze papieren bij de grens letten worden we voor altijd part of the family van de Koning van Swaziland (volgens onze kabouter Letlulu)... wordt vervolgd. (Of niet)

  • 19 December 2014 - 22:53

    Bart:

    Wouw! Super gaaf. Veel plezier met jullie reis groeten Bart

  • 19 December 2014 - 23:31

    Claudia:

    Cool!! Have fun! Maar dat gaat zeker lukken!

  • 19 December 2014 - 23:37

    Martijn:

    Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers....

    Maar goed geniet ervan!

  • 20 December 2014 - 00:04

    Josine:

    Ik ben wel jaloers ! Fantastische foto's ! Niet te geloven dat al dit moois van zo dichtbij te zien is. Geloof je je eigen ogen wel ? Vive Daguerre ! Dat wordt een dik fotoboek... XXX

  • 20 December 2014 - 00:04

    Josine:

    Ik ben wel jaloers ! Fantastische foto's ! Niet te geloven dat al dit moois van zo dichtbij te zien is. Geloof je je eigen ogen wel ? Vive Daguerre ! Dat wordt een dik fotoboek... XXX

  • 20 December 2014 - 00:37

    Marieke:

    Damn, wat een gave foto's!!!
    Wat zullen jullie genieten, heerlijk!!!

  • 20 December 2014 - 09:16

    Yvonne:

    GAAF!!! Ik zal Albelli vast waarschuwen!

  • 20 December 2014 - 09:17

    Miriam:

    Wauw, ziet er fantastisch uit. Maaaaar een ijsberen tweeling hebben ze daar niet, daarvoor moet je echt naar Blijdorp :-)
    Have fun en tot ziens (of niet)

  • 20 December 2014 - 13:29

    Peter Dessens:

    Wat een geweldige foto,s daar wordt je stil van,
    En ook wel n beetje jaloers al die beesten zo dicht bij.
    Geniet er van in het echt en wij op de foto.s
    Doei Pa en Ma

  • 20 December 2014 - 14:24

    Viola:

    Super, super, super! Geniet, dat doe ik ook ;-)

  • 20 December 2014 - 16:47

    Meloen:

    Gaaf zeg, stukkie beter dan dat suffe Blijdorp. Weest voorzichtig! Graag onder het genot van wiksie alle foto's zien bij thuiskomst.

  • 22 December 2014 - 21:24

    Hans:

    Prachtige fotoserie!

  • 23 December 2014 - 17:21

    Yvonne:

    denk ik dat ik voorlopig geen pakjes van Achmed hoef aan te pakken voor jullie ..... gaat Viola toch los!

  • 28 December 2014 - 11:27

    Danielle:

    Wauwie! jullie kunnen naar huis! Niet alleen gezien maar ook nog prachtig vastgelegd! EnjoY!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas en Peet op reis...

Met de 2CV of Zeilboot op reis. Alweer. Leuk voor thuisblijvers om te kijken waar we allemaal uitkomen.

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 44767

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Griekenland op zeil !

27 Mei 2022 - 18 Juni 2022

Friesland en de Wadden 3.0

28 Augustus 2021 - 12 September 2021

De Wadden !

08 Juni 2021 - 16 Juni 2021

Bootje waar ben jij nu ?!

11 December 2018 - 02 Januari 2019

Rondje Thailand

20 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Het Vader & Zoon Vakantie-avontuur...

18 September 2015 - 28 September 2015

Sláinte !

15 December 2014 - 09 Januari 2015

Ons gaan dit sien en meemaak !

24 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Koers richting Spanje !!

05 September 2012 - 10 September 2012

Tussen Hemel en Aarde.

02 Juli 2012 - 01 Augustus 2012

Zomervakantie 2012

Landen bezocht: